Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ο επικεφαλής της Google Arts εξηγεί γιατί χρειαζόμαστε τα μουσεία τώρα, περισσότερο από ποτέ

Πώς φανταζόμαστε το μέλλον των μουσείων σε μερικές δεκάδες χρόνια από τώρα και πόσο μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία στη διάδοση το...



Ο επικεφαλής της Google Arts εξηγεί γιατί χρειαζόμαστε τα μουσεία τώρα, περισσότερο από ποτέ

Πώς φανταζόμαστε το μέλλον των μουσείων σε μερικές δεκάδες χρόνια από τώρα και πόσο μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία στη διάδοση του πολιτισμού; 

Η εμφάνιση του Google Arts & Culture πριν μερικά χρόνια έδειξε να φέρνει μια ρήξη στον παραδοσιακό τρόπο που αντιμετωπίζουμε την τέχνη, αύξησε τους online επισκέπτες, τι αποτέλεσμα είχε όμως στο κομμάτι της φυσική παρουσίας του ακροατηρίου αυτού στους παραδοσιακούς χώρους που εκτίθεται η τέχνη; Ωφέλησε σε κάτι για παράδειγμα η εισαγωγή τεχνολογιών όπως το google cardboard ή το street view; 

Ο Γάλλος επικεφαλής του Google Arts & Culture, Laurent Gaveau, μίλησε αποκλειστικά στη HuffPost Greece -μέσω google hangout φυσικά, τι άλλο;- αποκαλύπτοντας το όραμά του και τα επόμενα βήματα της εφαρμογής.

-Πείτε μας τι κάνετε στο «τιμόνι» του Google Arts & Culture;

Είμαι εκεί για να χτίζω τεχνολογίες και να προσφέρω τεχνολογικές λύσεις για να κάνουμε την τέχνη ακόμη πιο προσιτή στο κοινό που τη θαυμάζει. Όλα ξεκίνησαν πριν μερικά χρόνια, το 2010, σαν ένα πρότζεκτ λίγων αλλά παθιασμένων υπαλλήλων εντός της Google, με το λανσάρισμα της εφαρμογής να γίνεται ένα χρόνο αργότερα.

-Ποιο ήταν το κίνητρο για τη δημιουργία της εφαρμογής;

Κινείται σε δύο άξονες. Πρώτον, δίνει πρόσβαση στην τέχνη και τον πολιτισμό σε όλους, οπουδήποτε. Δεύτερον, συνεργαζόμαστε με τους φορείς του πολιτισμού για να τους βοηθήσουμε να διατηρούν το πολιτιστικό τους περιεχόμενο και δημιουργούμε πολιτιστικές εμπειρίες με τη βοήθεια της online τεχνολογίας μέσα στα μουσεία.

-Πώς σας υποδέχθηκαν αρχικά οι μελλοντικοί συνεργάτες σας (μουσεία, ιδρύματα κ.α.) όταν τους προσεγγίζατε;

Στην αρχή συνεργαζόμαστε μόνο με 17 μουσεία, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να εξερευνήσουν την τέχνη με ένα πολύ καινούριο και διαφορετικό τρόπο. Κάθε ένας μπορούσε να «επισκεφθεί» διάσημα μουσεία ανά τον κόσμο από τον καναπέ του, οποιαδήποτε στιγμή ήθελε, όσες φορές ήθελε. Για παράδειγμα από το υπνοδωμάτιο του Βαν Γκονγκ μέχρι το κελί του Νέλσον Μαντέλα στη φυλακή. Σήμερα πλέον συνεργαζόμαστε με πάνω από 1500 ιδρύματα από 70 χώρες του κόσμου (11 στην Ελλάδα μάλιστα) φτιάχνοντας μια πλατφόρμα με πάνω από 400 χιλιάδες έργα τέχνης και συνολικά 6 εκατομμύρια φωτογραφίες, βίντεο, χειρόγραφα και άλλα κομμάτια του παζλ της τέχνης, του πολιτισμού και της ιστορίας.

-Είχατε το φόβο ότι μπορεί να αποτύχετε;

Όταν ξεκινήσαμε το πρότζεκτ ο φόβος ήταν ότι το κοινό που θα αποκτούσε πρόσβαση στο online περιεχόμενο θα απομακρυνόταν από το να επισκέπτεται με φυσική παρουσία τα μουσεία, όλο και περισσότερο. Αυτό ευτυχώς το αποφύγαμε, καταλάβαμε ότι όσο πιο πολύ μοιράζεσαι και όσο πιο πολύ καλείς τα online ακροατήρια να εξερευνήσουν την τέχνη, τόσο δημιουργείς την επιθυμία στους ανθρώπους να γευτούν την εμπειρία των μουσείων με φυσικό τρόπο.

Ο επικεφαλής της Google Arts εξηγεί γιατί χρειαζόμαστε τα μουσεία τώρα, περισσότερο από ποτέ
Ο Laurent Gaveau
-Είμαστε στην εποχή που το online κοινό είναι μεγαλύτερο από αυτούς που ταξιδεύουν για να επισκεφθούν από κοντά τα μουσεία, τα ιδρύματα κτλ.;

Πριν τη Google δούλευα για το παλάτι στις Βερσαλίες. Τότε, πέντε χρόνια πριν, ο αριθμός των online επισκεπτών ήταν ήδη πολύ μεγαλύτερος από τον αριθμό των φυσικών επισκεπτών και για αυτό τα μουσεία πρέπει να λάβουν υπόψη τους αυτό τον αριθμό. Γιατί το online κοινό αποτελεί μεγάλο μέρος του κοινού που το αφορά η τέχνη σήμερα.

-Ποιες τεχνολογίες χρησιμοποιείτε για να «δεσμεύσετε» περισσότερο τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για την τέχνη και τον πολιτισμό;

Με επιλογές όπως οι online εκθέσεις, οι εικόνες τρομερά υψηλής ανάλυσης με πολύ ακριβές ζουμ πάνω σε κάθε έργο, το Google Cardboard για επαυξημένη πραγματικότητα, το street view που χρησιμοποιείται εντός των μουσείων και σου δίνει την εντύπωση ότι περπατάς μέσα στο χώρο. Όλα τα παραπάνω προσφέρουν μια καινούρια εμπειρία στον χρήστη.

-Ποιοι είναι οι μέχρι στιγμής συνεργάτες σας στην Ελλάδα;

Είναι 11 προς το παρόν: από το Μουσείο της Ακρόπολης και το μουσείο Μπενάκη, μέχρι το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το Νομισματικό Μουσείο και το Μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη στην Πάτμο, η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες και μπορεί να επωφεληθεί από αυτό.

-Τι εικόνα έχετε για την Ελλάδα και τον τρόπο που προβάλλουμε τον πολιτισμό μας; Κάνουμε καλή δουλειά;

Όντας φοιτητής διάβαζα αρχαία ελληνικά, είμαι οπαδός του πολιτισμού σας και έρχομαι αρκετά συχνά στη χώρα. Αυτό που μπορώ να πω από το διάστημα που περνάω στην Ελλάδα, στα μουσεία και αλλού είναι πως σίγουρα υπάρχει ένα πάθος για τον πολιτισμό. Οι άνθρωποι στην Ελλάδα ασχολούνται αρκετά με αυτό και για να απαντήσω μονολεκτικά, ναι, το πιστεύω ότι γίνεται καλή δουλειά.

-Πώς θα θέλατε να δείτε την εφαρμογή να μεγαλώνει;

Αυτό που πλέον θέλουμε να πετύχουμε είναι να κάνουμε πιο προσβάσιμη την αφήγηση ιστοριών (story telling), να συνεργαστούμε με περισσότερα μουσεία, να προσαρμοστούμε στον κόσμο των μουσείων μέσα από καλές πρακτικές ώστε να δυναμώσει η φωνή των μουσείων. Θέλουμε να δούμε με τους συνεργάτες μας στα μουσεία πώς μπορούμε να χτίσουμε κοινότητες. 

-Υπάρχει μέλλον για τα μουσεία;

Τρομερά λαμπρό. Είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες του κόσμου σήμερα. Περιμένουμε από τους ανθρώπους να ταξιδεύουν περισσότερο στον κόσμο και να επισκέπτονται τα μουσεία, να καταλαβαίνουμε ποιοι είμαστε, πώς φτάσαμε ως εδώ, το περιβάλλον μας, τον πολιτισμό μας όπως έχει εξελιχθεί μέσα στα χρόνια. Τα μουσεία ήταν σημαντικά όλους αυτούς τους αιώνες και θα παίξουν ακόμα σημαντικότερο ρόλο στα χρόνια που έρχονται. Τώρα χρειαζόμαστε τα μουσεία περισσότερο από ποτέ.

-Κάποια προτροπή προς το κοινό της HuffPost Greece;

Κατεβάστε την εφαρμογή, περάστε αρκετό χρόνο να την ανακαλύψετε, πείτε μας πώς σας φαίνεται, είναι σημαντικό για μας. Είναι ένας υπέροχος τρόπος να απολαύσετε την τέχνη online, οπότε... επισκεφθείτε μας!


Πηγή: Θ. Καμπύλης, Huffington Post

Δεν υπάρχουν σχόλια